30 May 2011

kerja....

hai suma... saya nk cita nie... pasal tmpt keja...
kebanyakan org x rapa selesa ngan tmpt keja diorg sendiri...
mungkin sebab ada kaitan ngan keluarga..
atau pun kawan rapat sendiri yg promote kan...
tp pa pun.... kita suma harus bersyukur ngan kerja kita...
napa?? cuba kamu banyangkan kalau kamu antara orang2 yg menggangur...
x da pendapatan... x da penganuan (kata Ampal)...
mesti susah hidup kan...

saya sendiri mengaku juga....
saya sendiri pun x rapa suka tmpt keja saya...
napa??
sbab kira 1 family keja kat company nie...
daddy saya mandur... saya store keeper... n adik saya pembantu akaun...
so tekanan mmg ada lain dari yg lain lah...
saya pun blk2 mengadu juga pasal tmpt kerja saya...
hampir setiap hari saya terpikir mau tukar kerja...
tetapi, msh juga kat nie kompany.....

bkn saya malu mau berhenti n cari kerja lain...
bukan risau pasal pandangan org...
ya lah... org ckp kat nie kompany harap nama bapak jak...
tp pa kebenarannya?
cuba kamu tanya kepada kawan sy slalu ckp mau berhenti kerja....
ataupun kawan yg slalu komplain pasal kerja dia...
hahahaha.....
keep smile...
:-)

No comments:

Post a Comment